Marktonderzoek

Home Waar wij goed in zijn Marktonderzoek

Een marktonderzoek door TAKING OFF geeft jou meer inzicht in de markt waarin jij actief bent, de performance en positionering van jouw bedrijf ten opzichte van haar belangrijkste concurrenten en de aankoopmotieven van jouw (potentiële) klanten, zodat jij betere beslissingen kunt nemen over de inzet van jouw (doorgaans beperkte) mensen en middelen.

  • Wij leveren één onderzoek dat jou alle marktinzichten geeft die jij nodig hebt om goede strategische beslissingen te kunnen nemen.
  • Omvat een kwantitatieve marktanalyse, concurrentieanalyse én een uitgebreide afnemersanalyse (inclusief Customer Journey en Net Promoter Score).
  • Jij krijgt online toegang tot digitale infographics.
  • Is een goede voorbereiding op Strategiekeuze.
Waar wij goed in zijn: Marktonderzoek
Wij geven jou geen dikke rapporten, maar digitale infographics waarmee jij supersnel kunt beslissen.

Kennis is macht

Elke ondernemer weet hoe belangrijk het is om marktonderzoek te doen. Hoe meer kennis jij van jouw klanten en concurrenten hebt, hoe beter je daar immers op kunt inspelen. Marktonderzoek voor strategische besluitvorming is echter ook moeilijk verkrijgbaar. Scale-ups hebben de hiervoor benodigde expertise vaak nog niet in huis en externe marktonderzoekbureaus richten zich doorgaans meer op specifiek klantonderzoek dan op concurrentieonderzoek.

Wij bieden jou daarom één onderzoek dat alle marktinzichten geeft die jij nodig hebt om goede strategische beslissingen te kunnen nemen. Dit onderzoek omvat zowel een kwantitatieve marktanalyse, concurrentieanalyse als een uitgebreide afnemersanalyse.

Inzicht voor strategische besluitvorming

Een marktonderzoek door TAKING OFF laat zien welke kansen de markt nog biedt en jij zou kunnen benutten om verder te groeien. Meer concreet geven wij jou:

  • Inzicht in de ontwikkeling van de markt waarin jouw bedrijf actief is en de positie van jouw onderneming daarbinnen (markt- en portfolioanalyse);
  • Zicht op de concurrentiekrachten binnen jouw markt, jouw belangrijkste concurrenten en de wijze waarop jouw concurrenten zich proberen te onderscheiden (concurrentie- en concurrentenanalyse);
  • Een uitgebreid beeld van wie jouw klanten zijn, waarom zij jouw producten en/of diensten kopen, hoe tevreden zij over hun ervaring met jouw onderneming zijn en hoe jij jouw aanbod nog verder kunt verbeteren (afnemersanalyse).

Bekijk jouw inzichten online

Wij beschrijven onze inzichten niet in dikke rapporten, maar geven jou online toegang tot heldere infographics zodat jij en jouw medewerkers de voortgang en resultaten van jouw marktonderzoek altijd en overal kunnen bekijken. Ben je benieuwd hoe dit precies werkt? Neem dan vooral contact met ons op voor een demonstratie!

Voor Challengers met ambitie

Onze dienstverlening richt zich op Challengers met een omzet vanaf € 1.000.000 die de ambitie hebben om gevestigde markten met vernieuwende producten en/of diensten te disrupten. Wij gaan er bij ons marktonderzoek dan ook vanuit dat je de fit tussen jouw product(en) en de markt al uitgebreid hebt getoetst, maar dat de winstgevendheid van jouw business model wellicht nog verbeterd kan worden.

Wil je meer weten?

Download onze brochure voor meer informatie over onze aanpak, ervaring en tarieven.
Of neem contact met ons op om kennis te maken.

Deel deze pagina met anderen
Wil je meer weten?

Onze brochure bevat meer informatie over onze aanpak, ervaring en tarieven.